ANKARA (İGFA) – Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Lideri Cihad Demirli, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli için iletilen tüm görüş ve tekliflerin şeffaflık, bilimsellik ve katılımcılık unsurlarının gereği olarak değerlendirildiğini ve öğretim programlarına yansıtıldığını, tekrar görüşülen yeni müfredatın Talim ve Terbiye Kurulu onayından geçtiğini bildirdi.
Demirli, yeni müfredat taslağına ait kamuoyundan gelen görüş ve tekliflerin alındığı askı sürecinin tamamlanmasının akabinde yapılan çalışmalara yönelik açıklamalarda bulundu.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında Ortaöğretim Genel Müdürlüğünce 9 dersin öğretim programı ile ortak metnin, Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce 10 dersin öğretim programının, Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce 7 dersin öğretim programının 26 Nisan’da kamuoyunun görüş ve teklifine sunulduğunu hatırlatan Demirli, 10 Mayıs’a kadar askıda kalan taslağa bu müddette 67 bin 284 görüş ve teklifin geldiğini belirtti.
Bu süreçte taslağın 1 milyon 662 bin 780 kere görüntülendiğini söz eden Demirli, gelen görüş ve tekliflerin yüzde 58’inin öğretmenlere ilişkin olduğunu aktardı.
Bu kapsamda yeni müfredat taslağına öğretmenlerden 38 bin 865 görüş ve teklif geldiğine işaret eden Demirli, “Yeni müfredat taslağına katkı sunmak isteyen sivil toplum kuruluşları, eğitim platformları ile eğitimin öbür paydaşları ise 28 bin 419 görüş bildirdi. Kelam konusu paydaşların oranı da yüzde 42 olarak gerçekleşti.” bilgisini verdi.
Demirli, gelen görüşlerin üçte birinin ortak metne, altıda birinin ise okul öncesi eğitim programına yönelik olduğunu söyledi.
“GÖRÜŞ VE TEKLİFLER, KURULLARCA PAYLAŞILDI”
Cihad Demirli, askı sürecinin tamamlanmasıyla bildirilen görüş ve tekliflerin nasıl değerlendirildiği sorusu üzerine şu bilgileri paylaştı:
“Yeni müfredat taslağı hakkında iletilen tüm görüş, teklifler Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığımızca itinayla değerlendirildi. Görüş ve teklifler, askı sürecinde Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı komiteleri ile ilgili genel müdürlüklerle her gün paylaşıldı. Eğitim paydaşlarından gelen 67 bin 284 görüş ve teklif tek tek tasnif edildi. Bu çerçevede öğretim programlarında kimi genel tashihler yapıldı. Görüş ve teklifler, şeffaflık, bilimsellik ve katılımcılık unsurlarının gereği olarak kıymetlendirilerek öğretim programlarına yansıtıldı. Yeni müfredata ait 26 dersin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programları, 16-22 Mayıs’ta Şura gündemine alınarak görüşüldü. Tekrar görüşülen yeni müfredat, Talim ve Terbiye Kurulu onayından geçti.”
Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim devrinden itibaren okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf ve lise 9. sınıftan başlamak üzere kademeli halde uygulanacak.